Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Sanne - WaarBenJij.nu Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Sanne - WaarBenJij.nu

Singapore

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

14 Augustus 2013 | Singapore, Singapore

De laatste twee dagen in Melbourne hadden we nog besteed aan wat sight seeing. Zo zijn we nog wat gaan drinken in de Degraves street en zijn we onze laatste avond naar een Aussie footy game geweest! De Hawks (stonden op dat moment nummer 1) speelde tegen St Kilda (St Kilda is de beurt waar ons hostel ligt). Op het veld staan aan iedere kant drie palen. Als je tussen de buitenste palen de bal schopt, krijg je 1 punt en als je de bal tussen de middelste palen krijgt, is het een goal (en krijg je 6 punten). Je mag de bal niet overgooien en moet dus worden geschopt of gestompt met de hand. Door middel van tackelen probeer je de bal af te pakken. Je mag dit alleen niet doen als een speler de bal naar een andere speler schopt en deze persoon vangt de bal in 1 keer. Naja...nogal wat regels dus, waar ik de helft nog geen eens van wist. Het was wel een hele leuke game om te zien, totaal iets anders en er was altijd wel wat te zien. Helaas verloor St Kilda dik (iets van 100 tegen 50 punten). Na de game was het tijd voor onze laatste stapavond in Australie.
De volgende ochtend moesten we al om 7 uur 's ochtends opstaan (en had ik dus last van een groot slaapgebrek). Die zaterdag waren we zowat de hele dag op het vliegveld en in het vliegtuig. Het vliegen duurde 8 uur en om 4 uur (Singapore tijd) kwamen we aan in Singapore. Singapore heeft echt een hele andere sfeer en dat is wel even wennen. Toen we met de shuttlebus de stad binnenreden, viel het me al gelijk op hoe schoon het hier eigenlijk is. Het temperatuurverschil is ook echt enorm. Het is hier zo'n 30 graden elke dag en de luchtvochtigheid is erg hoog. Als echte toeristen hadden we de stad verkend en zijn we naar de sightseeing spots geweest. De eerste dag vroegen we waar het centrum was en werden we naar Orchard road gestuurd. Toen we daar aankwamen bleek het een hele grote shoppingwalhalla te zijn. De straat had enorm veel winkels van Gucci, Prada etc en overal waren shoppingcentra's. De tweede dag zijn we langs de Esplanade, het Merlion park, Marina Bay Sands en Gardens by the Bay gelopen. Merlion park heeft alleen maar een grote leeuwenfontijn en Marina Bay Sands is een enorm driedelig gebouw met een zwembad in de vorm van een schip erop. Gardens by the Bay vond ik een beetje tegenvallen (het is eigenlijk gewoon een soort park), maar we zijn er ook 's avonds geweest en toen hadden ze een hele gave lichtshow. Ook hadden we een bezoekje gebracht aan Chinatown en little India. Hoewel ik little India niet zo heel bijzonder vond, was Chinatown echt enorm. De straten stonden vol met kleine marktjes en je kon er ook lekker eten. Dinsdags zijn we naar de River Safari geweest bij de Singapore Zoo en heb ik daar mijn eerste twee panda's gezien! Dat was wel heel erg tof. Ook hadden ze een ruimte waar allemaal kleine aapjes boven je hoofd aan het slingeren waren en naast je stonden. Woensdags waren we naar het officiele gedeelte van de Singapore Zoo geweest en hadden daar de hele dag rondgehangen. De dieren die er waren, waren erg leuk om te zien. We hadden wat olifanten gezien en er waren ontzettend veel verschillende soorten apen. Vanavond is onze laatste avond in Singapore. Morgen vertrekken we om 11 uur 's avonds met het vliegtuig naar Amsterdam en komen de vrijdagochtend om 10 uur aan in Nederland. Het 7 maanden lange avontuur is bijna voorbij...