Van Bundaberg naar Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Sanne - WaarBenJij.nu Van Bundaberg naar Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Sanne - WaarBenJij.nu

Van Bundaberg naar Cairns

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

12 Maart 2013 | Australië, Cairns

Pff het is inmiddels al een hele tijd geleden geweest dat ik voor het laatst heb geschreven! Na Rainbow beach konden we eindelijk naar Bundaberg toe. We werden na de busreis opgehaald door Shirley en haar kleindochter. Shirley is een kennis van Anne en we hebben een paar nachten bij hen mogen overnachten. De dag van aankomst hebben we niet heel veel meer gedaan, maar de volgende dag kregen we een rondleiding door Bagara. Een mooie plek om te zien. Tijdens de lunch hebben we voor het eerst een boterham met frietjes gegeten..wat eigenlijk best wel lekker was! Zaterdag kregen we weet een hele rondleiding, deze keer door Bundaberg zelf. Ze liet ons de enorme schade van de cycloon zien, heel indrukwekkend. Huizen stonken en waren helemaal verzakt...echt heel erg. De volgende dag zijn we met Shirley naar de Bundaberg rum fabriek geweest. Hier kregen we een hele rondleiding en mochten we op het einde nog wat rum proeven. Na de rum fabriek hebben we nog een korte stop gemaakt bij de Mystery Craters. Het is tot de dag van vandaag onbekend hoe deze kraters zijn ontstaan. Die zelfde avond zijn we naar het turtle centre gegaan om hopelijk wat zeeschildpadden te kunnen zien. Na een aantal uur wachten waren er wat baby schildpadjes gevonden op het strand. Eenmaal op het strand mochten we de schildpadjes naar de zee begeleiden. En we hadden ook nog eens super geluk, want er was een moeder schildpad gevonden die haar eitjes ging leggen. Echt heel gaaf dat we dat ook konden zien! Maandagavond gingen we weer verder met de bus en reden we helemaal naar Airlie Beach.

Airlie beach is een mooi plaatsje, maar er is niet heel veel te zien. We zijn er voornamelijk heen gegaan voor onze Whitsundays zeiltrip die twee dagen later begon! Wat was dat super leuk om te doen! Onze boot was de New Horizon en de eerste dag leerden we al gelijk een gezellig groepje Nederlanders kennen. De eerste dag op de boot leerden we de groep kennen en kon je via de springplank van de boot duiken. De volgende dag vaarden we naar Whitsundays Island en hebben we de middag rond gebracht op White Haven Beach. Nadat we weet terug kwamen op de boot, vaarden we naar een plek waar je super gaaf kan snorkelen. Er waren enorm veel vissen (en ook kwallen) te zien! Na het snorkelen zijn we naar nog een strand geweest en kregen we wat informatie/geschiedenis over de eilanden. De volgende dag werden we weer vroeg wakker gemaakt om een laatste keer te snorkelen en toen heb ik nog een zeeschildpad in het water gezoend! Na het snorkelen moesten we helaas weer terug naar Airlie Beach. De trip was echt super mooi en leuk om te doen! Nadat we weer terug kwamen in Airlie beach, reisden we die zelfde dag nog met de nachtbus naar Cairns.

Aangekomen in Cairns hebben we de eerste dag vooral de stad verkend en uitgerust. De volgende ochtend hadden we al gelijk wat leuks te doen...we zijn voor het eerst gaan duiken bij het Great Barrier Reef! Na de eerste duik hebben we ook nog wat gesnorkeld. Naast de mooie vissen en het reef hebben we nog een kwal geaaid, nemo gezien en was er weer een zeeschildpad te vinden! Na onze trip had ik besloten om nog mee te doen aan een beachvolleybal-training die werd gegeven in Cairns. Het was toch wel fijjn om weer even te kunnen volleyen..hehe. Ik had het alleen niet al te last gemaakt, want de volgende dag gingen we mee met de Uncle Brians Rainforest tour! We hadden die dag zo veel mooie dingen gezien. We zijn van een rots het water in gegleden bij Johanna falls, hebben de beroemde Millaa Millaa fall gezien en hebben in een vulkanenmeer gezwommen! De dag ging snel voorbij en voor dat we het wisten waren we al weer in Cairns. For betekende ook dat ons East Coast avontuur er op zat, want de volgende dag zijn we met het vliegtuig naar Auckland vertrokken om daar aan een nieuw avontuur te beginnen...Nieuw-Zeeland!!!!

• 14 Maart 2013 - 16:00

Jetty:

Goh Sanne, Wij zijn echt niet jaloers. Wat zijn wij blij dat we hier in de sneeuw zitten...14 Maart...
    Doe de Kiwi's de groeten van ons, als het goed is ligt er nog een blouse van Rob in een "hotel" bij Lake Taupo...
    xx Jet en Sandra..

• 16 Maart 2013 - 01:12

Tante Hanneke:

Hallo
    Sanne
    Wat een reis be jaloers je ziet zoveel en nu in New Zealand be benieuwd hoe je dat vindt geniet en veel plezier till we hear again Tante hanneke Canada