Hello Auckland! - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Sanne - WaarBenJij.nu Hello Auckland! - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Sanne - WaarBenJij.nu

Hello Auckland!

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

17 Maart 2013 | Nieuw Zeeland, Taupo

Na een iets wat strenge controle bij het vliegveld in Auckland mochten we om 1 uur 's nachts eindelijk het land binnen! Als eerst hadden we natuurlijk even geslapen, maar de volgende dag hebben we de toerist uitgehangen. Auckland is niet een hele boeiende stad, het is een echte haven stad. We hadden er dan ook niet heel veel bijzonders gedaan. Vooral rond gelopen, de skytower bezocht en het museum.

Na Auckland reisden we verder naar het noorden op weg naar Paihia bij the Bay of Islands. Het is daar zo ontzettend mooi en hebben daar ook heel veel gave dingen gedaan! Zondags gingen we zwemmen met wilde bottlenose dolphins. Na een korte zoektocht zagen we een hele groep. Ze bleven mooi rond de boot hangen, waardoor ik eenmaal in het water kon zien hoe ze onder me door zwommen. Heel erg gaaf! De volgende dag zijn we naar het noordelijke puntje van Nieuw Zeeland geweest: Cape Reinga. Op deze plek zie je de pacific ocean en de tasmaanse zee samen komen. Het water daar was zo mooi en had verschillende kleuren blauw. Na Cape Reinga zijn we nog naar de Taputaputa bay, Te Paki sand dunes en het 90 miles beach geweest. Bij de zandduinen gingen we zelfs even bodyboarden van een 60 meter hoge zandduin.

Na Auckland en the Bay of Islands zijn we verder gereisd naar hot water beach. Dit is een strand waar onder het zand warm water te vinden is. Er waren dus verschillende kuilen gegraven waar dan warm water in zat en waar je dan dus even lekker kan relaxen. Na het strand zijn we nog naar the Cathedral Cove geweest, wat eigenlijk een soort bay is met een mini strand. De volgende dag reisden we weer verder naar Waitomo.

In Waitomo zijn er allemaal caves te vinden met glowworms. En ik heb die op een hele gave manier bewonderd, namelijk door te gaan black water raften! Je kreeg een heel wetsuit met jas, laarzen en helm aan. Ook kregen we dus een rubbere band mee, waar je in de grotten op kon dobberen. Als je dan het water in moest, sprong je achterstevoren het water in met je band. De glowwormen gaven ontzettend mooi licht en de grotten waren weg mooi om te zien. Het raften was echt een super leuke manier om de grotten te verkennen!

Na Waitomo reisden we verder naar Rotorua, waar we ook weer genoeg dingen gezien hebben! Zo zijn we naar hobbiton geweest en kregen we dus Hobit town (van de films The Lord of the Rings en The Hobbit) te zien en hebben we wat gedronken in de Green Dragon. Na afloop moesten we weer gelijk door naar het Tamaki maori village waar we vanalles hebben geleerd over de maori cultuur. We deden mee aan maori spelletjes, hebben verschillende dansen gezien en natuurlijk ook de hakka! Een hele leuke avond!

Tot nu toe hebben we een druk programma gehad, want na Rotorua gingen we weer door naar Taupo. Hier hebben we het eindelijk een beetje rustig aan kunnen doen. We waren 's avonds naar een hot water rivier gegaan, wat best wel grappig was. Er was een enorm koud-warm verschil. Op het ene moment kon het water super warm zijn en een stap verder juist weer heel koud. Na het dobberen hebben we ons klaar gemaakt voor een glow in the dark party met de kiwi-bus. Tot nu toe lijkt alles voorbij te vliegen! We zijn al bijna 2 weken in het Noorder eiland en hebben nog twee stops te gaan: River Valley en Wellington!

• 19 Maart 2013 - 10:58

Papa, Mama.:

Hoi, hoi,
    Allemaal heel erg spannend, vooral dat raften in de grotten. Maar als ik dat zo lees toch ook wel een heel druk en vermoeiend programma. Jullie hebben gewoon geen tijd om eens een beetje uit te rusten of kan je dat wel een beetje in de bus. En dan nu naar River Valley volgens de gegevens een klein gat midden in de bergen wat vooral bekendheid heeft om zijn raften op de Rangitikei river. En dan naar de
    hoofstad, daar zal wel van alles te doen en te beleven zijn.
    Sanne, Anne geniet er van en probeer zoveel mogelijk te ervaren, beleven, en mee te maken.
    Liefs, papa, mama.