De laatste week in Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Sanne - WaarBenJij.nu De laatste week in Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Sanne - WaarBenJij.nu

De laatste week in Nieuw Zeeland

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

03 April 2013 | Nieuw Zeeland, Christchurch

We hadden nog een week te gaan voor drie plaatsen: Wanaka, Queenstown en Christchurch.
Na Franz Josef zijn we met de bus door gereisd naar Wanaka. Voordat we daar aankwamen stopten we nog op verschillende plekjes om even rond te kijken. Zo was onze eerste stop bij Lake Matheson. Dit meer ligt een half uurtje verwijderd van Franz Josef. Helaas was het die ochtend best wel bewolkt, maar normaal gesproken zou je de hele berg als weerspiegeling in het meer kunnen zien. Na Lake Matheson was de tweede stop Knights Point. Knights Point geeft een heel mooi uitzicht van de Tasman sea. Stop nummer drie was Thunder Creek Falls. Deze waterval is 28 meter lang en ligt aan de Haast rivier. Na de waterval stopten we nog bij Lake Hawea, wat een ontzettend mooi meer is en waar je de weerspiegeling van de bergen op ziet. Final destination van die dag was Wanaka. Wanaka is een kleine plaats dat aan een groot meer lag. Het gaf me een beetje een vakantie gevoel waarbij nummer 1 activiteit is liggen aan het meer. We zijn niet heel lang in Wanaka gebleven, want de volgende dag reden we naar Queenstown!

Ik had al van anderen gehoord dat Queenstown echt ontzettend leuk was en dat was het ook zeker! Queenstown is nog steeds niet al te groot en ligt ook weer aan een groot meer. Er zijn verschillende gezellige winkelstraatjes en wandelroutes te vinden. Toen we aankwamen in ons hostel zagen we overal oude bekenden van eerdere bussen, wat het allemaal nog gezelliger maakte. Zaterdags hadden we de meest killing wandeling gemaakt: 500 meter stijl de berg op. Maar aangekomen op het uitzichtpunt, kon je het hele meer (Lake Wakatipu) en Queenstown zien liggen. Dus uiteindelijk was dat zeker de moeite waard! Zondags hebben we vooral lekker uitgerust (hehe moet ook gebeuren) en maandag stonden we vroeg klaar om naar Milford Sound te gaan. Het was echt een prachtige dag en we vertrokken om half 8 's ochtends naar Fiordland National Park. Na twee uur reizen kwamen we aan bij het begin van het park. De uitzichten zijn er zo ontzettend mooi!! Je moest door het park om bij Milford Sound te komen en onderweg stopten we even om te genieten van het mooie uitzicht. Zo waren er meren te zien die een weerspiegeling van de bergen gaven. Na twee uur door het Fiordland National Park te hebben gereden, kwamen we aan bij de ferry voor Milford Sound. Het weer was onverstelbaar goed...de zon scheen en er waren bijna geen wolken. Normaal gesproken regent het er 2 van de 3 dage...dus we hadden best wel geluk. De boot vaarden door de metershoge fiorden, waar ook weer super veel watervallen en zelfs wat zeehonden te zien waren. De boottour duurde in totaal anderhalf uur en liet ons de mooiste plekjes zien. Na Milford Sound reden we met de bus weer terug naar Queenstown en was het tijd om ons klaar te maken voor de laatste avond in Queenstown. Een hele gezellige laatste avond met veel afscheidsmomenten.

Gisteren zijn we op de laatste bestemming in Nieuw Zeeland aangekomen. De stad ziet er nogal treurig uit en overal is nog puin te vinden van de aardbeving van twee jaar geleden. Het centrum is nog steeds afgesloten, vanwege de gebouwen die nog niet zijn gerepareerd. Je ziet dat alles weer langzaam word opgebouwd en er zijn verschillende kunstwerken te vinden. Vandaag is onze laatste dag hier in Christchurch, want vanavond nemen we het vliegtuig naar Perth. Het wordt een lange nacht, want we hebben een tussenstop in Melbourne. Anne en ik hopen in Perth een farm job te kunnen vinden, dus fingers crossed!

• 03 April 2013 - 11:37

Frank:

Hoi Sanne,

Als ik eht verhaal over N Zeeland lees, lijkt het bijna of jullie daar meer gedaan en gezien hebben dan in Australie.
    Maar ja, wat is de overtreffende trap van geweldig en magnifiek?
    Al die nieuwe indrukken, mensen en dingen die je thuis nooit kan doen.

Ik geniet van de foto's van jou en Anne en kan zien dat jullie de tijd van je leven hebben.

En nu in Perth hopen op een job. Wellicht geiten melken of schapen scheren.
    Ik hoop dat jullie iets leuks vinden wat natuurlijk ook nog eens lekker verdiend.

Een fijne reis vanavond en tot schrijfs

Frank (vader van Anne)

• 07 April 2013 - 10:57

Richard:

Hoi, hoi, Sanne,
    Zo dat was dan jullie uitstapje naar Nieuw Zeeland. Nou uitstapje.............. meer een ervarings- en belevingsreisje. Want als ik het zo lees hebben jullie in die maand dat jullie daar waren heel wat mooie dingen gedaan, gezien maar vooral meegemaakt, ervaren en beleeft. Weer een stukje van je droomreis verwezenlijkt.
    En dan nu weer terug naar Australie, maar dan een heel ander stuk van Australie als jullie hebben meegemaakt aan de oostkust.
    Sanne, Anne, doe ook hier de dingen die je wilt doen, maar vooral geniet van je droomreis.
    Succes met het eventueel zoeken (vinden) van leuk werk.
    Liefs,
    papa, mama.

• 23 April 2013 - 12:08

Jetty:

Sanne, We hebben onze mooie pet nog niet gezien.....
    We hopen dat het heel goed met je gaat.

Goetjes van ons drietjes uit Boxmeer.