Van Noosa door naar Rainbow beach - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Sanne - WaarBenJij.nu Van Noosa door naar Rainbow beach - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Sanne - WaarBenJij.nu

Van Noosa door naar Rainbow beach

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

19 Februari 2013 | Australië, Rainbow Beach

Het leek me de ideale dag om mijn reisblog te updaten, omdat we op dit moment vast zitten in Rainbow beach en nergens naar toe kunnen. Het heeft hier twee dagen flink geregend en nu zijn er wegen overstroomd. Dus nu slapen we gezellig nog een nacht in Rainbow beach haha.
Het is inmiddels al weer een paar dagen geleden dat we in Noosa waren. We hebben daar niet heel veel gedaan en vooral lekker uitgerust en wat dingen bekeken. Samen met Vanessa heb ik een dag een hele (warme) wandeling gemaakt langs alle stranden, wat erg mooi was om te zien. De volgende dag ben ik met Anne door het Noosa National park gelopen en dat waren ook wel een beetje de dingen die we tijdens ons verblijf daar hebben gedaan. Lekker ontspannen :).
De donderdag zijn we met de bus naar Rainbow beach vertrokken. We kregen die dag instructies over Fraser Island (daar zouden we de komende 3 dagen en 2 nachten verblijven). Ik heb nog nooit zo'n depressieve instructiefilm gezien....het kwam er op neer dat je een grote kans had om te overlijden als je op het eiland was haha. Maar het was verplicht en we hadden het gelukkig overleefd. Na de instructies werden we in groepen van 8 ingedeeld en kreeg iedereen zijn eigen auto. Super gaaf dus, omdat zo iedereen een keer op het eiland rond mocht rijden! De vrijdagochtend moesten we vroeg op staan om alles in te pakken en zo vertrokken we in de loop van de dag naar Fraser Island (door de aboriginals ook wel K'gari (= paradijs) genoemd)!
De eerste dag op Fraser Island gingen we naar lake Wabby. We parkeerden de auto op het strand en moesten nog zo'n 2,5 km lopen voordat we bij plaats der bestemming aankwamen. Eenmaal aangekomen, zag je een grote zandberg met aan de linkerkant het meer. Vanuit het zand kon je zo het meer in rollen! Erg mooi om te zien en het water was heel erg fris en lekker warm. Nadat we daar een uurtje hadden rondgezwommen, liepen we weer terug naar de auto om vervolgens naar ons kamp te gaan. Na het opzetten van het hele kamp kwam onze tourguide Geoff er echter achter dat er geen kookplaten was. Dus toen moesten we helaas naar een resort op het eiland om te eten bij een all you can eat buffet...:). Die avond mocht ik naar het resort rijden. Erg gaaf om in het donker op het strand te rijden met 80 km/h! Bij terugkomst in het kamp hadden we met de hele groep gezellig biertjes/wijntjes gedronken, gepraat, naar de super mooie sterren gekeken en vooral een hele leuke avond gehad. We hadden de wijntjes ook wel nodig, want we sliepen in een tent zonder luchtbed of iets en moesten dus op de grond slapen in onze slaapzakken. Er was sowieso weinig luxe...geen douche en een wc die gemaakt is van een emmer met wc bril. Real survivors ;).
De volgende ochtend werden we om 7 uur wakker gemaakt en had ik wel redelijk goed geslapen. We zijn die ochtend als eerst naar Eli Creek gereden. Deze rivier is ontzettend helder en een van de schoonste van het eiland. Het water is koud en ondiep. Je moest dus in het water gaan liggen en dan werd je vanzelf meegevoerd door de stroming. Ook dit water voelde weer zo schoon aan. De volgende stop was Lake Allom. Een heilig meer voor de aboriginals. Het meer zou helende krachten hebben vanwege de planten die er groeien. Het water zag er erg donker uit en overal waren er kleine schilpadden te vinden. Ik mocht mevrouw schilpad ook even vasthouden en ben daarna het meer ingedoken. Het water was erg donker en als je naar onder keek leek het een beetje oranje. Na Lake Allom was het weer mijn beurt om ons naar Indian Head te brengen. Daar kon je in de buurt in een soort lagoon zwemmen en boven op de berg lopen om een uitzicht te krijgen van het eiland en wildlife te spotten. Helaas geen wildlife gezien, maar de lookout was nog steeds erg mooi. Na indian head kregen mensen de kans om even te 'douchen' in Eli Creek (daar hebben we ook nog wat Dingo's gezien) en gingen we daarna terug naar het kamp om ons eten klaar te maken. Het was weer een hele gezellige avond met alle mensen die er waren en met z'n allen hebben we weer wat wijn/bier gedronken om goed te kunnen slapen die nacht haha.
De laatste dag moesten we eerst met z'n allen de auto's volladen met al onze spullen. Nadat dat was gelukt, zijn we nog met z'n allen naar Lake McKenzie geweest. Het water was zo helder en het zand was voelde heel fijn aan. Je kon met het zand zelfs je sieraden schoonmaken. Na Lake Mckenzie was het helaas weer tijd om terug te keren naar Rainbow beach. Het was een druk programma, maar zo ontzettend gaaf om te doen. We hebben weer veel nieuwe mensen leren kennen en veel mooie dingen gezien!
Op dit moment zitten we nog steeds in Rainbow beach. Het weer is hier ontzettend slecht en het regent ontzettend hard aan een stuk door. Het was eigenlijk de planning om vandaag naar Bundaberg te gaan, maar de wegen zijn afgesloten. Dus hopelijk zakt het water wat en kunnen we morgen weer verder. We zullen het allemaal wel zien...no worries!

• 19 Februari 2013 - 11:50

C.bongers:

Hoi Sanne

Wat een leuk reisverslag en een te gekke ervaring.
    Bedankt hiervoor en nog veel vacantie plezier!

Liefs Ome Kees en Tante Mien

• 20 Februari 2013 - 10:48

Papa, Mama.:

Hoi, hoi,
    Als ik het zo lees hebben jullie "al-met-al" in een paar dagen weer heel wat beleeft en meegemaakt op Fraser Island, maar allemaal wel heel leuke en nieuwe ervaringen.
    Als ik het goed begrijp zitten jullie nu vast in Rainbow omdat het een " beetje " regent ;) in afwachting dat jullie door kunnen reizen naar Bundaberg. Ach ja, je moet maar denken, na regen komt zonneschijn en dat zal ook daar wel van toepassing zijn. Sanne, doe nog veel nieuwe en mooie ervaringen op en rust
    (nood gedwongen) maar een paar dagen lekker uit.
    Liefs, papa, mama.

• 23 Februari 2013 - 13:43

Alice Somer:

Lieve Sanne,
    Net met (een trotse) mama (die bij elke foto van jou zucht en zegt dat ze je zo graag even wil knuffelen) en oma naar de foto's en blog gekeken. Je GENIET!!!! Je ziet er goed uit, ontmoet een boel leuke mensen, doet veel leuke dingen. Ik krijg er zelf weer zin in en baal ervan dat wij het toen maar 5 weken hebben gedaan. Buit het vooral uit, een ervaring waar je lang op kan (moet) teren.
    liefs Alice