3 weken voorbij - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Sanne - WaarBenJij.nu 3 weken voorbij - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Sanne - WaarBenJij.nu

3 weken voorbij

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

12 Februari 2013 | Australië, Noosa Heads

Er zijn pas 3 weken voorbij, maar we hebben nu al zo veel gezien en meegemaakt. De laatste tijd heb ik allemaal ontzettend lieve berichtjes van thuis gekregen..bedankt daarvoor :)!
Om even verder te gaan waar we waren gebleven....na Byron Bay zijn we naar Coolangatta gegaan. Het is er erg rustig, niet heel veel te zien, wel mooie stranden en zeker even leuk om gezien te hebben. Aangekomen in het hostel waren ze onze reservering vergeten en was het dus even een gedoe. Maar ach, no worries, uiteindelijk was het toch allemaal opgelost. De volgende dag moesten we echter van kamer wisselen. Hierdoor hebben we wel de Melbournse Liz leren kennen die heeft verteld over alle leuke plekken in de omgeving van Melbourne! Coolangatta was dus vooral een rustig plekje en na twee nachten zijn we doorgereisd naar Surfers Paradise.
We zijn uiteindelijk 1 nacht in Surfers geweest. Helaas hebben we van de stad niet heel veel gezien, maar we hebben wel hele gezellige mensen leren kennen waarmee we 's avonds op stap zijn geweest! De volgende ochtend hebben we onze spullen gepakt en zijn we naar het mooie Brisbane gereisd.
Sophie, een Engels meisje die we in Surfers Paradise hebben leren kennen, reisde met ons mee en met z'n 3en kregen we na het inchecken in het Chill Backpackers Hostel onverwachts een gratis upgrade! Van een 10 persoons dorm, eindigde we in een privé kamer voor ons 3en! Na het bewonderen van onze kamer, zijn we het centrum ingedoken om daar alles eens te bekijken. 's Avonds wilde we nog even rondkijken in de stad en sloot Julia van surfcamp zich bij ons aan. Onverwachts kwamen we een salsa workshop tegen en hebben we dus midden in het centrum onze dansskills geshowd haha. De volgende dag hebben we 's avonds gezellig bij Jak (een neef van Ans) gegeten. We waren in totaal met z'n 11en en hebben zo Judith (de zus van Ans), Gerrit, uncle Jak and Terry leren kennen. Een leuke avond, die Anne en ik afsloten door te gaan stappen in de Valley. De volgende ochtend haalde Jak ons op en zijn we met Jak, Judith, Gerrit en Terry gaan lunchen in het kuta café op Mountainbike Cou-tha. Vanuit daar had je een ontzettend mooi uitzicht op heel Brisbane! De rest van de dag hebben Anne en ik de omgeving buiten het centrum verkend en zijn daarna weer bij Jak gaan eten. De volgende dag moesten we vroeg uitchecken en zijn daarna met Vanessa en Sophie naar de Lagoon in hartje Brisbane gegaan. Erg dom dat we geen zwemkleding meenamen, maar dat konden Sophie en ik er niet van weerhouden om gewoon met kleren en al het water in te duiken...wat was dat water heerlijk. Diezelfde dag moesten we om 3 uur de bus halen om zo in Noosa te komen.
Nu ik dit schrijf zitten we lekker in ons Dolphins beach house hostel. De sfeer is ontzettend relaxt en vandaag staat er op de planning om langs alle stranden te gaan wandelen.
Dus dit was het even voor nu, de foto's volgen nog. Nu maar even van de zon gaan genieten!

• 12 Februari 2013 - 21:35

Kees En Mien Bongers:

Hoi Sanne
    Wat een leuk reisverslag en wat een beleving, Supper!
    Nog heel veel plezier en nog een prachtige vacantie verder en tot het volgende nieuws.
    Groetjes en liefs van ons
    Ome Kees en Tante Mien

• 15 Februari 2013 - 20:29

Papa, Mama.:

Hai Sanne,
    "Mafkikkers" om zomaar metkleren aan in het water te duiken, maar wel lekker als het warm is.
    En daarna Noosa, volgens de gegevens een leuke plaats, maar wel erg toeristisch. Jullie hebben al bijna
    de helft van de oostkust naar Cairns afgewerkt en bekeken.
    Als ik het zo lees ook al heel wat gezien, gedaan en leuke mensen ontmoet. Fijn dat het met het rijbewijs ook allemaal goed is gekomen, nu kun je lekker over het strand crossen.
    Sanne, heel veel plezier en geniet van alles wat je meemaaakt en beleeft.
    Liefs, papa, mama.

• 16 Februari 2013 - 21:55

Tante Hanneke:

Hallo
    Wat een fijne tijd hebben jullie lees het met plezier
    Have a nic etime Tante Hanneke