Surf camp en Byron Bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Sanne - WaarBenJij.nu Surf camp en Byron Bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Sanne - WaarBenJij.nu

Surf camp en Byron Bay

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

04 Februari 2013 | Australië, Byron Bay

Weer een week voorbij, de tijd gaat snel haha. Vorige week maandag hebben we de hele dag in de bus gezeten op weg naar Spot X surfcamp! Het bleef de hele dag maar regenen en toen we op het camp aankwamen, waaide en regende het hard en leek het erop dat we de volgende dag niet konden surfen. Maar gelukkig, de volgende dag was het in ieder geval droog en gingen we toch lekker surfen!! Na de eerste dag kon ik al op mijn board staan, dus dat was super gaaf. We kregen dinsdag, woensdag en donderdag 2x les van ongeveer 2 uur en vrijdagochtend (om 7uur 's ochtends) de laatste les. Het surfen ging elke keer steeds beter en hoe meer ik oefende, hoe beter het lukte om op mijn board te staan. Ook was het buiten het surfen om zo gezellig en iedereen ging zo leuk met elkaar om. Overdag waren we met z'n allen druk bezig met surfen en 's avonds gingen we met z'n allen gezellig wat drinken en bij het kampvuur zitten (en motiveerde we elkaar om weer vroeg op te staan om te gaan surfen haha). We hadden een kamer met 4 andere mensen, 1 kakkerlak en 1 spin, maar wel een mooi uitzicht op de zee. Een van de jongens, een Noorweegse, is een hele vaste slaper haha. Hij viel midden in de nacht in slaap op Anne's bed...en alleen met een harde klap in het gezicht lukte het ons om hem te wekken (we hadden al het andere al geprobeerd) haha. Het was echt een super super leuke week!!
Het was de afgelopen week ontzettend slecht weer rond Sydney en Brisbane, bussen reden niet vanwege overstromingen en mensen konden dus niet weg van surfcamp. Toen wij gelukkig vrijdag weer weg zouden gaan, konden we gewoon weer met de bus verder naar byron bay. Het was wel zo gevaarlijk om te zien, ontzettend veel heeft onder gestaan...je zag nog steeds weilanden die vol stonden met water en soms leek het gewoon een zee en kon je het einde helemaal niet zien..pff niet normaal! Vrijdags was het wel weer veilig genoeg om te reizen en het begint er nu steeds beter uit te zien.
Vrijdagavond kwamen we na 3 uurtjes rijden aan in Byron Bay! Echt een super leuke plek. 's Avonds is er genoeg te zien en doen. Overal zie je hippies en mensen die op straat muziek maken. Ook zijn we veel mensen van surfcamp tegen gekomen (zowat iedereen is richting Cairns aan het reizen). Zaterdags hadden Anne, Vanessa (meisje van surfcamp) en ik wat fietsen gehuurd en zijn we naar het lighthouse gefietst. Vanaf daar kun je de zee goed zien en het uitzicht is super mooi. Van verre afstand zelfs nog wat dolfijnen gespot. Het weer is hier ook erg goed en de dag daarna zijn we lekker naar het strand gegaan. We zitten er over na te denken om wat surfboards te huren, maar de golven zijn nog erg hoog (te hoog voor beginners helaas hehe). Dinsdagavond vertrekken we met de bus naar Coolangatta en blijven daar 2 nachten. Na Coolangatta is het plan om naar Surfers Paradise te gaan en door te reizen naar Brisbane. Dit was het weer even voor nu, hopelijk komt de volgende update wat sneller hehe.

• 04 Februari 2013 - 23:23

Eva:

Hoi meiden,

Leuk om wat van jullie te lezen. Na lang zoeken heb ik eindelijk jouw blog gevonden, Sanne. Voor het geval dat Anne's niks schrijft, kan ik het via jou volgen ;).
    Jullie verhalen klinken super en ben vooral benieuwd naar het beeld hoe jullie op een surfplank staan! Geniet lekker van alles, wat jullie tegen komen. Zag bij jullie op fb al enkele foto's, jullie worden al langzaam bruin..
    Stuur wat zon deze kant op, hier is het weer om te huilen!!

Liefs en heel veel plezier!
    Eva, zusje van Anne

• 06 Februari 2013 - 13:55

Papa, Mama.:

Hoi, hoi,
    Als ik het zo lees dan hebben jullie al heel wat gehad, veel regen, wateroverlast, lang in de bus, enz. Maar ook heel leuke dingen zoals surfen, fietsen;) en jou lievelingsdieren bekijken. En als ik jullie tour een beetje bekijk op internet is er van alles te beleven en te bekijken. Geniet er van, doe leuke dingen en laat af en toe wat van je horen en zien (foto's) zodat wij een beetje mee kunnen genieten.
    Papa, mama.