Sydney! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sanne - WaarBenJij.nu Sydney! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sanne - WaarBenJij.nu

Sydney!

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

27 Januari 2013 | Australië, Sydney

Nu eindelijk even tijd om een reisverslag te maken...dus bij deze.
Vorige week vrijdag kwamen we na een kleine vertraging eindelijk aan in Sydney om 10 uur 's ochtends. We kregen die dag een warm welkom, want het was die dag maar liefst 46 graden (de warmste dag in Sydney ooit)! We kregen ook gelijk een tour van een werknemer van het hostel en
hadden we dus gelijk al wat highlight gezien (Opera house, Harbour Bridge & Darling Harbour).
De eerste twee dagen was toch even wennen, zo waren we nog flink jetlagged en moesten we nog even wennen aan het hele concept. Maar de tweede dag hebben we een super mooie wandeling gemaakt van Maroubra beach naar Coogie beach. Hoewel het soms wel een kleine uitdaging was (we hebben niet altijd de looppaden gevolgd). Na Coogie beach hebben we de bus genomen naar Bondi beach en daar nog even gezeten. Na de twee nachten in het Wake up hostel te hebben gezeten, zijn we verhuisd naar Easy go backpackers, omdat dat toch wat goedkoper was. Goede keus, want in dit hostel was het veel gezelliger en hadden we ook meer contact met andere mensen. We zijn hier dan ook uiteindelijk de hele week gebleven.
De eerste paar dagen hebben we de Royal botanic garden en Manly bezocht. De garden was ontzettend mooi en het was grappig om te zien hoe dit tussen al die hoge flat gebouwen lag. Vanuit de garden had je een super mooi uitzicht op het Opera house en de Harbour Brigde. We hebben daar de hele dag gelegen en de volgende dag zijn we naar Manly gegaan. Heel leuk om een dagje naar toe te gaan, zo zijn we langs het strand en door het national park gelopen.
Afgelopen zaterdag hebben we dan onze eerste Australia Day meegemaakt..wat wel erg tof was! Overdag zijn we langs kraampjes gelopen bij The Rocks en 's avonds was er een enorme vuurwerkshow (3x zo groot als het vuurwerk met de zomerfeesten haha). We kwamen nog wat andere Nederlanders tegen en zijn met z'n allen die avond gaan stappen. Het was dus zeker een happy Australia Day!
De volgende dag moesten we echter weer vroeg op, want we wilde The Blue Mountains nog even bezoeken. Hoewel het in Sydney de hele dag had geregend, hadden wij mazzel en was het voornamelijk droog. The Blue Mountains was echt super gaaf. We hebben er de hele dag rondgewandeld en er was een super mooi uitzicht. Zo kon je alle bergen zien en waren er overal hele mooie watervallen.
Hoewel het dus een geslaagde dag was, ben ik nu helemaal kapot en wordt het tijd om te gaan slapen. Morgen beginnen we met een surfcamp van 5 dagen, waarna we eindigen in Byron Bay. Verder hebben we besloten om onze reis in het oosten wat in te korten en gaan we dus een maand eerder naar Nieuw-Zeeland. Dit omdat we geen werkvisum hebben en je makkelijk binnen een maand alle highlight kan zien. Ik heb in ieder geval ontzettend veel zin om dingen te gaan zien en weer verder te reizen. Ben benieuwd hoe alles gaat lopen en wat het weer gaat doen. Hoe meer we richting Cairns rijden, hoe meer het regent. Dus nu nog even hopen op wat goed weer!

• 28 Januari 2013 - 11:03

Mama, Papa,:

Hoi Sanne,
    Zo het begin van jullie lange reis is gemaakt. En als ik het zo bekijk op de platte grond van Sydney hebben jullie al heel wat afgesjouwd en bekeken, zelfs het beroemde Bondi strand. (Op de Australian Day werd de tennis-finale van de dames stil gelegd om te kijken naar het vuurwerk boven Melbourne).
    Al met al een heel mooi begin. En dan nu een surf camp, op een filmpje van Byron Bay was te zien dat er daar heel wat te beleven en te doen is, vooral op watersportgebied. Sanne geniet van je droomreis en maak er iets moois van. Wij volgen jullie op de kaart en computer.
    Mama, papa.

• 01 Februari 2013 - 02:36

Tante Hanneke:

Hallo Sanne
    Wat een mooi verslag en je hebt al zoveel gezien
    Hopelijk gouw weer een verslag
    Tante hanneke

• 01 Februari 2013 - 12:56

Marloes:

Hey San!
    Klinkt goed allemaal en al veel gezien zo te lezen! Veel plezier met jullie surf camp, ben benieuwd naar de foto's ;)
    Liefs
    Marloes